wtorek, 9 września 2014

Wpis na bloga rowerowego - pedały SPD

Zakupiłem pedały SPD i dzisiaj postanowiłem podzielić się z wami moimi wrażeniami z jazdy. Pedały zakupiłem w sklepie Decathlon, miałem do wyboru model m-540 i m780, te pierwsze kosztowały około 120 zł, a te drugie około 280 zł. Wybór padł na pedały droższe m-780, gdyż zazwyczaj wolę dołożyć parę złoty więcej i mieć spokój na wiele tysięcy kilometrów. W ubiegłym roku kupiłem sobie buty z lockami SPD firmy Rockrider, więc temat obuwia mnie nie interesował.
Z zamontowaniem pedałów, bloków oraz wyregulowaniem siły trzymania buta nie było problemów – jak zwykle pomocna okazała się instrukcja. Sama jazda z pedałami SPD jest dużo wygodniejsza niż na platformach. Noga pracuje cały czas w tej samej płaszczyźnie, a praca mięśni jest wykorzystywana do napędzania roweru w obu cyklach. Doszedłem do wniosku, iż dzięki wykorzystaniu pełnego cyklu pracy mięśni można z pedałami SPD przejechać dużo więcej kilometrów niż na standardowych platformach. W ciężkim terenie zaliczyłem trochę wywrotek ponieważ nie udało mi się na czas wypiąć buta z mocowania, szczególnie ciężko przy podjazdach jest, gdy poślizgu złapie tylne koło i nagle stajemy w miejscu. Podsumowując... to był bardzo dobry zakup, jeździ się niezwykle wygodnie i pewnie, mogę teraz robić jeszcze dłuższe dystanse, nie martwię się o obsunięcie stopy z platformy pedału. Widać więc, że korzyści z jazdy z pedałami SPD są bardzo duże.